ללמד את החניכים כמה חשוב לעזור לחניכים החדשים בקבוצה
שלב א’
פתיחה רגילה (מפקד, איזה יום, חוקים..)
שלב ב’
משחק-
קושרים את העיניים לאחד החניכים ושמים חפץ כלשהו באיזשהו מקום בחדר והוא צריך למצוא אותו (לגשש את דרכו בלי עזרה וכיוון).
כדאי לחזור על המשחק עם כמה חניכים.
צריך לשים לב שיש חניכים שמפחדים, אז לתת יד אבל בלי לכוון.
ממשיכים באותו משחק, רק שהפעם מוסיפים עזרה והכוונה (קדימה, ימינה (היד עם השעון), שמאלה, אחורה וכו’..) ואז החניך ימצא את החפץ יותר מהר ובקלות.
סיכום קצרצר- מדברים על ההבדל בין במשחקים.
שלב ג’
סיפור (עם אביזרים)-
היה היה פעם רב ממש חכם שתמיד באו אליו לשאול שאלות. היו 2 ילדים בעיירה שרצו לבדוק עד כנה הוא חכם, אז הם החליטו לעבוד על הרב כדי שלא יצליח לענות. הם החליטו לקחת פרפר ולהכניס אותו ליד ולשאול את הרב אם הפרפר חי או מת. אם הרב יענה חי, ימעכו את הפרפר ויראו לו שהוא מת. ואם יגיד שמת ישחררו את הפרפר והוא יעוף. (אפשר לעצור פה ולתת לחניכים לשער מה הרב יענה…)
הילדים הולכים לחכם עם הפרפר ביד ושואלים אותו ואז הרב עונה ‘בידכם הדבר’, זה תלוי בכם-אם תרצו הוא ימות ואם תרצו הוא יחיה.
סיכום-
מקשרים בין המשחק לסיפור ומסבירים שאנחנו יכולים להחליט איך לקבל את החניכים החדשים, אם הם יהנו איתנו בשבט יובל או לא…ואז מראים להם שצריך לכוון אותם לפעמים כי הם עוד לא מכירים והם החניכים הוותיקים וכו’ אז שישימו לב אם החדשים צריכים עזרה (לשחק איתם, להראות איפה השירותים ועוד..)