משקפיים ורודים- ראיית הטוב

 
קבוצות גיל: 
שכבה צעירה
 
מקום הפעילות: 
בפנים
 
משך הפעילות: 
שעה
 
תיאור קצר: 

בפעולה נעסוק באופטימיות- משקפיים ורודים. נבין יחד עם החניכים איך אפשר להסתכל על כל אירוע מזווית חיובית או זווית שלילית. 

מטרות: 

– החניכים יבינו שבידיהם הבחירה כיצד לראות את העולם.
– החניכים יבינו את משמעות ושל מציאת הטוב בכל דבר.

תיאור ארוך: 

שלב א’ – סיטואציות:
המדריכים, בזוגות, מציגים סיטואציות קצרות. בסיום כל סיטואציה מרכיב אחד המדריכים משקפיים שחורים ומגיב בהתאם, והשני מרכיב משקפיים ורודים – וגם מגיב בהתאם.

דוגמאות להצגות:

1 .ילדה מוציאה מהארון חצאית שהיא אוהבת אך מגלה שהיא קטנה עליה. משקפיים שחורים
– “אוף! החצאית קטנה עלי. אני זורקת אותה לפח!” משקפיים ורודים – “נכון שהחצאית קטנה עלי, אבל זה לא אומר שמישהי אחרת לא יכולה להנות ממנה. אני אתן אותה לצדקה”.
2. ילד רוצה ללכת לשחק עם החברים ואמא שלו קוראת לו שיעזור לה לנקות את הבית.
משקפיים שחורים- “אוף. מה היא רוצה עכשיו? אני חייב לשחק עם חברים שלי. אני לא רוצה להפסיד את זה!” משקפיים ורודים- “נכון שאני אפסיד משחק עם החברים שלי, אבל לשחק אני יכול כל יום. אמא שלי בקשה ממני עזרה ואם אני אעזור לה, אני ארוויח הרבה יותר – מצוות כיבוד הורים”.

שלב ב’ – דיון
אפשר, אם מתאים לרמת החניכים, לשאול אותם מה טוב ומה לא טוב בהרכבת משקפיים מכל אחד מהסוגים.

שלב ג’ – הפעלה
מציגים לכל חניך תמונה / חפץ. כל אחד בוחר באיזה משקפיים הוא רוצה להסתכל עליו. אם יש זמן וסבלנות אפשר לבקש מכל חניך למצא גם צד חיובי וגם צד שלילי. לחניכים שזקוקים, ניתן להכין לוח עם תמונות מתאימות, והם יצביעו על מה שטוב ומה שרע.
דוגמא: מראים לחניך תמונה של אש. אם בוחר משקפיים שחורים – שריפות, כוויות. אם בוחר ורודים- אש מחממת, מסייעת בבישול.
חפצים תמונות נוספים: מכוניות, גשם, כלב, סכין, פח, סולם, תרופה, זריקה, רופא, שמש

ציוד מיוחד: 
- משקפי ורודים ומשקפים שחורים - כרטיסיות עם תמונות של חפצים או שמראות אירועים
 
הערות למדריך: 

אפשר בסוף הפעילות ליצור משקפיים מקרטון ומנייר צלופן צבעוני. כל חניך יכול לצבוע את המשקפיים כפי שהוא רוצה. 

 




בניית אתרים Blacknet.co.il