סרט כפעילות- למה, כמה ואיך?

 
 

קבוצות גיל: 
מדריכים
מקום הפעילות: 
בפנים
תיאור קצר: 

הקדמה לשימוש במערכי סרטים

תיאור ארוך: 

מדריכים יקרים!

סרט הינו כלי רב עוצמה. יש בו רגש, ידע, שיקוף של המציאות ושל החלום, השראה ועוד.

הסרט עוקף פעמים רבות את השכל ומפגיש אותנו עם עצמנו באופן בלתי צפוי. אנחנו מגלים בתוכנו הזדהות, רתיעה, חמלה, כעס ולפעמים אפילו דחיה – תחושות ומחשבות שלא בהכרח היינו חושפים בדיון שכלי מודע ומבוקר.

סרט טוב מפגיש אותנו עם הרבדים העמוקים והבטן הרכה שלנו כאנשים וכחברה.

במקבץ זה בחרנו לעסוק בנושא של שילוב ילדים ונוער עם מוגבלויות בתנועות הנוער, דרך סרטים, על מנת לאפשר לכולנו להעמיק מתוך המרחב המשמעותי והעמוק שסרטים עשויים לזמן לנו.

עם זאת – חניכנו רגילים לראות סרטים, ועלינו להזמין אותם לצפות בסרטים מתוך התכווננות ופתיחות, כדי שהכלי העוצמתי והמוכר לא יבליע את התוכן.

בכל מערך יש:

  1. פתיחה- הפתיחה מכניסה את החניכים לנושא הכללי, ומטרתה ביסוס המסר כי הסרט הינו חלק ממהלך חינוכי ולא רק בילוי חברתי.
  2. משימה לצפייה מונחת במהלך הסרט עצמו- מטרתה להסב את תשומת הלב לדגשים החשובים לך, לרכז את החניכים, וליצור שותפות ובסיס לשיח משמעותי לאחר הצפייה.
  3. עיבוד- מטרתו איסוף של הרשמים מהסרט, דיון וחשיבה מעמיקה על החיבור אלינו ועל "הצעד הבא" בעקבות הסרט.

 

כמובן שכל הרעיונות הם בגדר הצעות בלבד. אתם מוזמנים להוסיף, לשנות, לחדש ולהעשיר את המערכים במה שמתאים לחניכים שלכם, לסניף שלכם, ובהתאם לשלב בו אתם נמצאים בשילוב ילדים עם מוגבלויות.

 

אנחנו מקווים שהסרטים והשיח שבעקבותיהם, יפתחו את החניכים לחשיבה עמוקה, יעוררו רצון לעשיה משמעותית, ויתרמו לשוויון, הכלה, וקבלה.




בניית אתרים Blacknet.co.il